Salgs- og handelsbetingelser hos MowTECH ApS
Generelle oplysninger
MowTECH ApS
Dagstrupvej 23
8544 Mørke
CVR nr.: 84738913
Telefon: 29 11 22 31
Email: info@mowtech.dk
Priser
Hos MowTECH ApS er alle priser i danske kroner og angivet inkl. moms og afgifter. Vi forbeholder os ret til at ændre priser uden forudgående varsel.
Der tages forbehold for udsolgte/udgåede varer. Hvis en pris åbenlyst er behæftet med fejl, og kunden rimeligvis burde havde indset dette, er MowTECH ApS ikke forpligtet til at levere det pågældende produkt til den forkerte pris.
Betaling
MowTECH ApS modtager betaling med Dankort, VISA, VISA Electron, Mastercard, Mobilepay.
Betalingen vil først blive trukket på din konto, når varen afsendes.
Original Produktemballage
Den originale emballage giver den bedste beskyttelse af produktet, og ukorrekt emballage kan gøre garantien ugyldig og medføre gebyrer. Mowtech ApS dækker omkostningerne ved returforsendelse forårsaget af vores produktkvalitet under garantien, men du er ansvarlig for det returnerede
produkts emballage og eventuelle skader, der opstår under transport forårsaget af forkert emballage. Så vi anbefaler på det kraftigste, at du gemmer
produktets originale emballage og indpakningsmaterialer, hvis du får brug for at returnere det til garantiservice.
Defekt ved levering og erstatningssager:
–Brugere skal kontakte MowTECH eller den autoriserede forhandler, hvis produktet er beskadiget eller har funktionsfejl ved modtagelsen.
–Ombytning gælder for Defekt ved leveringssager og skal anmodes om inden for 7 kalenderdage efter modtagelse af varerne.
–Erstatning vil blive gennemført inden for 30 kalenderdage efter
modtagelse af de færdige varer, inklusive alt originalt tilbehør, vedhæftede filer og emballage.
Produkterne sælges og serviceres ligeledes gennem et netværk af forhandlere,
som vi henviser til på hjemmesiden. Ved køb hos forhandler vil forhandleren
tage sig af rådgivning, service og eventuelle reklamationer.
Bemærk, at vores webshop henvender sig til
forbrugere og professionelle slutbrugere. Ved bestilling af varer online
bekræfter du, at du ikke køber varer med henblik på videresalg.
SÆLGERS ANSVARSFRASKRIVELSE
Billeder og oplysninger på hjemmesiden er
vejledende og bruges til at præsentere produkterne. Der tages forbehold for
fejl i data, beskrivelser, specifikationer, lagerbeholdninger, leveringstider
og priser. Produkterne kan være vist med ekstraudstyr.
INTELLEKTUELLE RETTIGHEDER
MowTECH ApS eller vores underleverandører ejer alle intellektuelle rettigheder
til hjemmesiden herunder billeder, beskrivelser, logoer, navne m.v.
Hjemmesiden eller dele heraf må ikke
kopieres uden skriftligt samtykke fra MowTECH ApS
LEVERING
Dine varer sendes med Brinktransport ApS – Læs
deres salgs- og leveringsbetingelser her Brink
kræver, at der er nogen til stede på leveringsadressen på
leveringstidspunktet. Er dette ikke tilfældet skal varen afhentes på nærmeste
fragtmandsterminal. Det er muligt at anføre på ordren, at chaufføren må stille
varen på dit ansvar uden kvittering. Herved overgår risikoen for produktet til
dig, når det er stillet det aftalte sted. Leveringen sker til kantsten.
Bemærk, at du efter reglerne ikke kan
nægte modtagelse af varen i den tro, at du herved gør fortrydelsesretten
gældende.
Du kan også vælge at aflevere produktet hos
forhandleren, som herefter vil forestå returneringen til os på din regning. Du
bærer ansvaret for varen og forsendelsen indtil varen ankommer hos os eller den
valgte forhandler.
SERVICE:
Der kan forekomme et
testgebyr på DKK 525 pr. time ekskl. moms, hvis det indsendte produkt testes
fejlfrit ved MowTECH ApS, eller det konstateres, at reklamationsret ikke er
gældende.
Fremsendte varer skal være
rengjorte. I modsat fald ud faktureres tiden til rengøring med DKK 525 pr. time
ekskl. moms, der modregnes direkte i evt. tilbagebetaling til kunder.
Sikre dig at:
-Almindelig vedligeholdelse er udført.
-Firmware til produktet er opdateret.
Er fejlen relateret til misvedligeholdelse, som manglende
efterspænding af skruer, samt forkert brug hvor produktet er brugt i sand, løs
grus, vådt underlag eller på is, eller gælder det sliddele som batterier, hjul
og knive mm, er der et servicegebyr på 525, -+ evt. forbrugte reservedele.
Fortrydelsesret:
Returnering af Mammotion robotplæneklipper skal ske ved
at returnere Robotplæneklipperen til Mowtech Kontor i Mørke. Da batteriet i Mammotions
robotplænerklippere er kraftfulde, skal fragt af robotplæneklipperen angives
som ”farligt gods” i henhold til gældende lovgivning på området. Derfor kan
returnering gøres ved enten at lave en aftale med Mowtech omkring fysisk
aflevering på Lager i Mørke eller ved at få Mowtech til at bestille en
afhentning af robotplæneklipperen hos vores transportør.
Omkostningen for begge dele afholdes af Kunden.
Fragtfirmaets afhentning af én robotplæneklipper inkl.
tilbehør koster kr. 500,- inkl. moms. Kontakt Mowtech for prisen, hvis der er
tale om flere robotplæneklippere på samme afhentning, da prisen afhænger af den
samlede vægt. Betalingen vil blive trukket fra beløbet til refundering.
Det er også muligt for Kunden selv at booke fragten
såfremt forsendelsen mærkes som ”Farligt gods” (fareklasse 9a og UN-nummer
3481). Omkostningen hertil afholdes af Kunden.
Fortrydelsesretten gælder i 30 dage fra modtagelsen af
robotplæneklipperen. Ved fortrydelse, gælder at Kunden senest 30 dage efter
modtagelse på en utvetydig måde skal meddele Mowtech, at købet fortrydes. Mowtech
anbefaler, at meddelelsen sker på den mail, hvorfra ordrebekræftelsen er
modtaget og standardfortrydelsesformularen skal vedlægges. Du kan finde
formularen i bilag 1 nederst i handelsbetingelserne.
Klagemuligheder
– oversigt og links:
Har du en klage over et
produkt, købt i vores webshop, kan den sendes til:
Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens Center
for Klageløsning Carl Jacobsens Vej 35
2500 Valby
Link: www.forbrug.dk
Hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land, kan du
angive din klage i EU Kommissionens online klageplatform.
Platformen findes her: http://ec.europa.eu/consumers/odr/
Angiver du en klage her,
skal du oplyse vores E-mail adresse: info@mowtech.dk
Reklamationsperiode:
Hvor dækker reklamationsretten ikke
Der er ikke tale om en
reklamationsberettiget fejl eller mangel, hvis fejlen skyldes slitage eller ukorrekt
brug, fx hvor brugsanvisning og/eller serviceplan (begge nævnt i
brugermanualen), ikke er overholdt. Reklamationsretten omfatter heller ikke
produkter, hvorpå der er brugt uoriginalt tilbehør eller uoriginale
reservedele, hvis de er årsagen til fejlen.
Reklamationsretten omfatter heller ikke ydre påvirkninger (fx lynnedslag, tab,
slag, væske eller fugt).
Reklamationsretten dækker endvidere
IKKE følgende:
· Brugte reservedele
· Fejl og mangler, der efter MowTECHs
vurdering på nogen måde eller i nogen grad tilskrives:
o Almindeligt slid;
o Misbrug/utilsigtet skade;
o Manglende gennemførelse af håndterings- og
betjeningsvejledning;
o Mangel på rimelig service og vedligeholdelse;
o Montering af Uoriginale reservedele eller ekstra
komponenter;
Garantier
MowTECH ApS tilbyder sine kunder følgende garantier:
Ekstraordinær garanti på lithium-ion batterier og
opladere:
· MowTECH ApS yder 36 måneders
garanti på lithium-ion batterier og opladere til disse. Bliver batteri og/eller
oplader ombyttet i garantiperioden, vil der IKKE gælde nye 36 måneders garanti
på de ombyttede dele, da garantiperioden udløber 36 måneder efter den
oprindelige købsdato. Ved reklamationssager på disse maskiner, skal batteri,
oplader og selve maskinen indsendes til et autoriseret serviceværksted godkendt
af MowTECH ApS
Garanti på maskiner/RTK/Ladestation:
· MowTECH ApS yder 36 måneders
garanti på maskiner/RTK/Lade station. Bliver maskiner/RTK/Lade station ombyttet
i garantiperioden, vil der IKKE gælde nye 36 måneders garanti på de ombyttede vare,
da garantiperioden udløber 36 måneder efter den oprindelige købsdato. Ved
reklamationssager på disse maskiner, skal maskiner/RTK/Lade station indsendes
til et autoriseret serviceværksted godkendt af MowTECH ApS
Ansvarsfraskrivelse
MowTECH påtager sig under ingen
omstændigheder ansvar for specielle utilsigtede skader eller følgeskader, hvis
disse skader skyldes misbrug eller forkert brug af produkterne.
MowTECH forpligter sig til at
reparere eller udskifte defekte produkter, der opfylder ovenstående
betingelser. Beslutningen om reparation eller udskiftning vil helt ske efter MowTECH
og et af MowTECH godkendt serviceværksteds konkrete skøn.
Persondatapolitik:
For at du kan indgå aftale
med os og handle på vores hjemmeside, har vi brug for følgende oplysninger om
dig:
Navn
Adresse
Telefonnummer E-mailadresse
Oplysning om hvad du har
købt
Vi behandler dine personoplysninger med det
formål at kunne levere varen til dig og for at kunne behandle henvendelser
vedrørende dit køb. Behandlingen sker efter reglerne i vores persondatapolitik for MowTECH ApS. Heri kan du
læse mere om, hvordan dine oplysninger behandles, hvornår de slettes, og hvilke
rettigheder du har som registreret.
Bilag:
1 Standardfortrydelsesformular
Denne
formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende.
Til MowTECH ApS ,
Dagstrupvej 23, 8544 Mørke, info@mowtech.dk
– Jeg/vi
(*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i
forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af
følgende tjenesteydelser (*)
– Ordrenummer
– Bestilt
den (*)/modtaget den (*)
– Forbrugerens
navn (Forbrugernes navne)
– Forbrugerens
adresse (Forbrugernes adresse)
–
Forbrugerens underskrift (Forbrugernes
underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir) – Dato
–
(*)
Slet det, som ikke er relevant